Cum influenteaza cutia de viteze vehicolul in transportul rutier

Cutia de viteze cu care este echipat camionul influenteaza*destul de mult transportul rutier al produselor. In urmatoarele o sa prezentam cum este influentat acest domeniu, micile*secrete care pot ajuta o firma de transport sa castige*mai multi sau mai putini bani.

Factori importanti in transportul produselor cu ajutorul camioanelor

Sunt doi factori importanti in serviciile de transport camioane, factorul mecanic care include vehiculul ce face*transportul si factorul uman care influenteaza major eficienta acestuia. Factorul mecanic este cel la care trebuie sa ne gandim inainte sa alegem utilajul de lucru, trebuie sa stim cum functioneaza vehiculul si ce avantaje si dezavantaje are. Aici trebuie sa ne gandim la constructia camionului, la dotarile acestuia, ce cutie de viteza are si in functie de acestea se poate preconiza ce consum sau ce cheltuieli o sa aiba firma in timp.

Factorul uman este la fel foarte important, pregatirea personalului poate duce la economisire la consum iar lipsa pregatirii poate sa duca la pierderi, consum mai mare de carburant, uzura mai mare a pieselor de schimb etc. Un sofer bun isi merita banii, este o investitie buna pentru orice firma de transport.

Cutia de viteze manuala sau automata?

Cand se alege camionul pentru lucru trebuie tinut cont neaparat de tipul cutiei de viteze de care dispune vehiculul respectiv. Tipul cutiei de viteze cu care este echipat camionul influenteaza major performanta acestuia. Sunt doua tipuri de cutii de viteze, cutia de viteze manuala si cutia de viteze automata. Ambele cutii de viteze sunt bune si eficiente in domenii diferite, probabil cea mai buna imagine*despre aceste doua echipamente am vazut-o pe cutiivitezezf.ro unde cutia de viteze camioane manuala si automata este privita din punctul de vedere al unui mecanic de reparatii cutii viteze.

Rezumandu-ne la informatiile pe care le am vazut pe siteul sus amintit putem afirma ca o cutie de viteza manuala este mai indicata pentru condusul in medii grele si la o viteza mica iar cutiile de viteze automate ne pot fi de mare ajutor la condusul pe autostrazi, pe distante lungi unde motorul lucreaza timp indelungat la o turatie constanta. Un alt secret este la camioanele cu cutia de viteza automata ca vehiculul da cea mai buna performanta cu motorul incalzit si*in primele 10 minute ale drumului consuma cel mai mult. Daca soferul, in aceasta perioada, merge cu turatie mare, consumul poate sa creasca considerabil.

Uzura pieselor de schimb

Un alt aspect este uzura vehiculului in timpul lucrului. Bineinteles ca depinde foarte mult si de calitatea pieselor din motor, cutie de viteze sau componentele electrice ale camionului dar si de calificarea celor care fac reparatiile. Nu in ultimul rand depinde si de sofer care cateodata lucreaza 8-10 ore sau chiar mai mult pe acelasi vehicul iar modul de conducere a acestuia influenteaza uzura pieselor.

De exemplu la cutia de viteza automata totul este automat, cand masina ajunge la o anumita turatie se schimba viteza fara ca soferul sa fie nevoit sa intervina. Totul este controlat electronic de un soft. Acest lucru usureaza mult munca soferilor care lucreaza pe camioane cu cutii de viteze automate. Din pacate si componentele electrice se pot strica mai ales daca sunt supuse la tensiuni de un sofer care conduce haotic, cu frane si accelerari repetate si turatii mari. Sunt firme mai mari care periodic isi trimit soferii la calificare ca acestia sa fie familiarizati cu toate trucurile de conducere pentru a asigura un transport cat mai economic.

Both comments and pings are currently closed.
Powered by WordPress